Maskinhandler

En professionel IT-løsning til maskinbranchen

Baseret på DRACAR+ til bilbranchen, har vi udviklet en IT-løsning, der er tilpasset maskinhandlere.

DRACAR+ er en komplet IT-løsning, der er specialsyet til forhandlerbranchen. CDK Global har udviklet DRACAR+ med udgangspunkt i sin store erfaring og viden indenfor både forhandlerbranchen og IT-verdenen. Systemet udvikles således løbende i et nært samarbejde med kunder og producenter og ved at bruge de nyeste og mest avancerede teknologier. Vores løsninger er desuden baseret på anerkendt og gennemtestet Windows-teknologi, hvilket giver et effektivt og stabilt system.

DRACAR+ bliver kontinuerligt videreudviklet som en konsekvens af et hurtigt skiftende marked og forhandlernes voksende behov for mere præcise oplysninger og nye forretningsmetoder, der dækker alle aspekter af den moderne forhandlervirksomhed. Systemet er nemt og effektivt at bruge både for forhandlere med et enkelt mærke, flere mærker eller flere afdelinger. DRACAR+:

  • Giver dig mulighed for at udføre alle de grundlæggende virksomhedsfunktioner - fra salg til eftermarked over reservedelslageret til bogføring - og følger samtidigt de logiske arbejdsgange mellem de forskellige områder af administrationssystemet
  • Muliggør elektronisk dataoverførsel til/fra producenter/importører af ordrer, garantier, prislister m.v.
  • Bruger en moderne relationsdatabase, der på sikker vis forbinder de forskellige administrative områder
  • Integreres let med Microsoft Office-værktøjerne og andre tredjepartsprodukter
  • Kan leveres som enten Client/Server (hvor du selv har en server) eller som ASP (hvor serveren står hos CDK Global, og CDK Global vedligeholder den)

Takket være DRACAR+’s fleksible opbygning kan systemet tilpasses netop dine behov som maskinforhandler.

NEMT AT BRUGE

DRACAR+ er et brugervenligt system, der gør oplysninger tilgængelige, hurtigt:

  • Ved at have flere skærmbilleder åbne samtidig, kan brugeren hurtigt håndtere forespørgsler
  • Funktionerne i DRACAR+ er tilpasset til netop maskinhandlere
  • Den grafiske opbygning gør systemet lettere at bruge, hvilket giver en hurtigere indlæring og reducerer oplæringsomkostningerne
  • Brugerne kan vælge mellem at navigere med musen ved at “pege og klikke” eller vha. de tilgængelige “genveje”, hvilket gør brugen af systemet hurtigt og nemt
  • ”Drop down” felterne i de forskellige vinduer sparer tid og hjælper med til at give nøjagtige og letforståelige data

NEMT AT TILPASSE

DRACAR+ er et yderst fleksibelt system, der kan tilpasses den enkelte forhandlers behov og forbedre virksomhedens arbejdsprocesser:

  • Standardindstillingerne kan tilpasses, så de opfylder brugernes individuelle behov
  • DRACAR+ har et fleksibelt, grafisk udskriftssystem, der gør det nemt at justere opsætningen af dokumenter (eksempelvis fakturaer) og skabe et professionelt og moderne layout
  • DRACAR+ benytter brugerprofiler, der gør det muligt for forhandleren at kontrollere og begrænse brugeradgangen til specifikke data
  • Brugerprofiler begrænser også den personlige hovedmenu, der viser, og giver adgang til, de relevante DRACAR+ funktioner
  • Med træk og slip funktionen kan brugerne komponere deres egne individuelle menuer, der indeholder deres oftest benyttede DRACAR+ funktioner og programmer
  • Det er muligt at opsætte individuelle standardværdier pr. forhandler eller pr. bruger vha. DRACAR+ funktionen. Dette giver en hurtigere og mere nøjagtig dataindtastning

NEMT AT NAVIGERE

Et enkelt klik giver dig adgang til den relevante funktion i systemet:

  • DRACAR+ funktionerne kan startes ved at indtaste en funktionskode, klikke én gang på den brugerdefinerede menu eller gennemse hovedmenuen for mindre benyttede funktioner
  • I de enkelte funktioner er der også mulighed for at klikke dig videre for at finde mere detaljeret data i andre funktioner

AVANCEREDE SØGEFUNKTIONER

DRACAR+ indeholder avancerede søgefunktioner, der giver brugeren mulighed for at slå data op igennem en hvilken som helst kombination af søgekriterier:

  • Søgefunktionen tillader en fritekstsøgning, hvor kun en del af søgekriteriet skal indtastes (f. eks. giver en søgning efter chassisnummer *0123456 en liste over alle køretøjer med et chassisnummer, der slutter med 0123456)
  • Brugeren kan sortere data i søgeresultatet ved at klikke på en kolonneoverskrift
  • Et dobbeltklik på den relevante linje trækker automatisk de relevante data med tilbage til funktionen

ALSIDIG RAPPORTGENERATOR

Rapportgeneratoren i DRACAR+ giver brugeren mulighed for at finde og sortere data direkte fra databasen og få dem samlet i en rapport. Med denne funktion er der mulighed for at:

  • Filtrere oplysninger
  • Sortere listen over de fundne data
  • Gemme rapporter til fremtidigt brug

INTEGRATION MED MICROSOFT OFFICE™

DRACAR+ har et brugervenligt interface med Microsoft Office-værktøjerne, der giver dig mulighed for at eksportere data til Microsoft Word og Excel, hvor du bl.a. kan lave forskellige grafiske fremstillinger.

Du kan også eksportere enhver DRACAR+ rapport, så den udskrives i andre formater, og oprette PDF-dokumenter, der kan gemmes i virksomhedens elektroniske arkiv.

ELEKTRONISKE “POST-IT” NOTER

Med DRACAR+ kan der oprettes en eller flere elektroniske “Post-it” noter i hovedfunktionerne med eksempelvis relevante noter om en specifik kunde

  • Brugeren kan give den elektroniske note et af tre prioritetsniveauer; en note med et kritisk niveau vises således altid først, når den aktuelle post åbnes
  • Det er også muligt at gemme en oversigt over alle de ændringer, der er foretaget, på en elektronisk note

PERFEKT INTEGRATION OG BRUGERVENLIGT SALGSMODUL

DRACAR+ salgsmodul dækker alle aspekter af salgsprocessen. Modulet gør det muligt at administrere både nye og brugte maskiner og understøtter forretninger med flere mærker, flere afdelinger og flere virksomheder.

Det er fuldt ud integreret med andre områder af DRACAR+ (f. eks. bogførings- og værkstedsmodulet). - Modulet er tæt integreret med mange producenters kommunikations- og salgsprogrammer, og giver en oversigt over nye maskiner (i ordre) og beholdning

  • DRACAR+ giver en unik opgørelse over maskinerne – en opgørelse, der indeholder alle transaktioner, der kan hjælpe til at beregne de faktiske omkostninger, indtægter og forskellige tillæg og bonusser
  • DRACAR+ er fuldt integreret med CDK Global’s kommunikationsmodul DealerBridge, der sikrer effektiv kommunikation med forretningspartnere

LET ADGANG TIL HJÆLPEFUNKTION

  • DRACAR+’s hjælpefunktion er fuldt integreret
  • Brugeren har øjeblikkelig adgang til dokumentationen for hver funktion og for hvert felt
  • DRACAR+ hjælpen inkluderer også en overordnet beskrivelse af de optimale arbejdsgange i systemet, hvilket sikrer en bedre udnyttelse af systemet

ADMINISTRATION AF VÆRKSTEDET - PÅ EN NEM MÅDE

En nøgle til kundetilfredshed og -loyalitet er en effektiv organisation og en gennemskuelig planlægning af værkstedets aktiviteter. Når der skal laves en aftale, sikrer DRACAR+ en hurtigere beregning af pris, en hurtig oversigt over den tilgængelige værkstedskapacitet. Systemet administrerer også effektivt kommunikationen til kunden omkring færdiggørelsen via SMS eller e-mail alt efter kundens præference.

Tilbud laves nemt om til reparationsordrer, hvilket giver en mere effektiv administration af værkstedet og planlægningen af arbejdet.

  • Systemet tillader administration af flere mærker, modeller, undervirksomheder og forskellige tidsenheder for planlægning af arbejdstiden
  • Afhængigt af mærke understøtter DRACAR+ eksempelvis også: Tilbagekaldelseskampagner og håndtering af reklamationer
  • Den integrerede tidsregistrering med interface til lønsystemet giver detaljer til en omfattende rapport over værkstedet, inkl. ordrestatistikker, indtægtsproportion og produktivitetseffektivitet

Værksteds-modulet er helt integreret med andre moduler i DRACAR+:

  • Bogføringsområdet
  • Lagerområdet, til administration af bestillinger / afsendelser af reservedele
  • Salgsområdet, der kan give fuldt opdaterede oplysninger om maskinerne

INTUITIVT MODUL TIL STYRING AF LAGERET

DRACAR+ lagerstyring er et modul, der er nemt at bruge, og som har en række funktioner, der kan hjælpe med at strukturere og optimere din virksomhed: DRACAR+ lagermodul:

  • Kan optimere arbejdsgange i virksomhedens reservedelslager
  • Giver, med fuld integration til DRACAR+ bogføringssystemet, en tæt kontrol af alle bevægelser: fra modtagelse af reservedele til de forlader lageret igen
  • Giver mulighed for en avanceret administration af omkostninger, salg og kampagnepriser med rabatregler, der er indstillet for ethvert niveau - fra kundegrupper til individuelle priser pr. kunde
  • Giver mulighed for at skabe en brugerdefineret gennemgang af periodiske genbestillinger baseret på automatiske prognoser
  • Integrerer med forskellige andre producenters opdatering af prislister, indsendelse af ordrer af reservedele samt faktureringsoplysninger
  • Understøtter brugen af stregkoder under både modtagelses- og salgsprocessen
  • Indeholder et omfattende sæt ehandel-interfaces for salg og/eller køb af reservedele via CDK Global’s kommunikationsmodul DealerBridge

Modulet kan også administrere flere mærker og undervirksomheder på en enkel og struktureret måde, ligesom bevægelsen af reservedele mellem forskellige afdelinger, både internt og eksternt, også let styres igennem DRACAR+.

Med det integrerede DealerBridge Parts modul kan du med DRACAR+ også søge efter reservedele ud fra deres tilgængelighed og pris. Søgningen kan ske på tværs af flere virksomheder.

OMFATTENDE BOGFØRINGSMODUL

DRACAR+’s bogføringsmodul er udviklet i overensstemmelse med den aktuelle skattelovgivning og anden relevant lovgivning. Modulet opdateres løbende.

Alle kontoposter, der genereres af de forskellige områder (Salg, Værksted, Lager), er tilgængelige i systemet.

  • Der er en omfattende oversigt tilgængelig, der dækker administration af data
  • Der er mulighed for at få vist alle relevante transaktioner med et enkelt klik, eller analysere detaljerne fra alle dataene gennem regnskabsbøger, dataposter fra kunder osv.

Bogføringsmodulet har en analytisk bogføringsstruktur, der giver en forenkling af kontoplaner og indtastning af data, samtidig med, at man kan kontrollere alle indtastede detaljer.

Maskinhandler

Behov for mere information?

Mere Information

Bestil en demonstration

Hent produktblad