Autoline

Autoline

Skab resultater for alle områder af din virksomhed med Autoline.

Autoline er en komplet IT-løsning til Mercedes kunder i Danmark.

CDK Global’s IT-løsning Autoline, er på det danske marked specielt rettet til Mercedes forhandlere.  

Fuldt integreret softwareløsning
Det er nemmere at opnå dine virksomhedsmål med et DMS fra CDK Global. Autoline giver dig de nødvendige værktøjer til at øge omsætning, fremme produktiviteten, reducere udgifterne og øge kundernes tilfredshed—alt sammen fra ét system.

Fuldt skalerbar løsning
Autoline er en fleksibel og skalerbar løsning, der kan understøtte den daglige administration af en Mercedes forretning.

Global virksomhed med lokalt præg
Vi forstår de udfordringer, du står over for hver dag. CDK Global er den eneste globale DMS-partner med omfattende brancheerfaring og lokalt markedskendskab, som netop er nødvendigt for at understøtte din virksomhed.

Hjælper alle områder af din virksomhed
CDK Global sikrer, at de vigtigste krav fra hver enkelt afdeling af din forhandlervirksomhed opfyldes med Autoline. Autoline kan gøre en forskel på tværs af hele din organisation.

  • Marketing – forstå dine kunder bedre, og opnå bedre kampagneresultater
  • Salg – få kontrol over dine salgsprocesser, og øg din fortjeneste
  • Kundeservice – giv hver enkelt kunde en fremragende service
  • Værksted – maksimér udnyttelsen af arbejdsstyrken, og øg indtjeningen fra værkstedet
  • Reservedele – få et optimeret lager og mersalg via optimerede bestillingsprocesser
  • Regnskab – administrér økonomien, og udfør analyser i realtid
  • Administration – træf velinformerede beslutninger for virksomheden med opdaterede informationer

Autoline opfylder alle afdelingers behov via ét samlet og fuldt integreret system.

MARKETING

  • Forstå dine kunder
  • Kommunikér effektivt med dine kunder
  • Nem administration af vigtige CRM-processer

BILSALG

  • Kontrollér dine salgsprocesser
  • Maksimér fortjenesten af hvert eneste salg
  • Nem administration af bilsalg og -lager

KUNDESERVICE

  • Forbered præcise reparationsordrer hver gang
  • Tilbyd kunderne valget mellem flere forskellige faktureringsmuligheder
  • Effektiv administration af lånebiler

VÆRKSTED

  • Maksimér værkstedskapaciteten
  • Effektiv kontrol af teknikernes tid
  • Øg værkstedets præstation

RESERVEDELE

  • Forbedrer omsætningshastigheden
  • Effektiv administration af køb og salg af reservedele
  • Nem afgivelse af bestillinger

REGNSKAB

  • Kontrollér din organisations økonomi
  • Nem kontrol af vigtige økonomiske informationer
  • Administrér avancerede regnskabskrav

ADMINISTRATION

  • Driv din virksomhed effektivt vha. oplysninger i realtid
  • Registrér og kontrollér din virksomheds daglige præstation
  • Vær sikker på, at din virksomhed drives effektivt, også når du ikke er på kontoret
  • Vær forberedt på ændringer i efterspørgslen og forsyningen af biler, reservedele og tjenester, og reager optimalt på disse ændringer.

MERE END DMS

  • Integreret telefoni - Øg kundernes tilfredshedsniveau, og maksimér værdien af hvert eneste opkald
  • Kontaktadministration - Øg effektiviteten af proaktive udgående opkald i forbindelse med aktiviteter som f.eks. bilsynspåmindelser, opfølgninger på marketingkampagner og CSI'er
  • Digitale marketing løsninger* - Udvid din virksomheds geografiske rækkevidde, og øg salget, selv når du holder lukket, ved at integrere dit kunderettede websted med Autoline
  • Business Intelligence* - Træf velinformerede beslutninger, der kan hjælpe med at skabe bedre virksomhedsresultater og forbedre produktiviteten*

* Under udvikling

Rul ned for at se, hvordan Autoline kan gøre en positiv forskel på følgende områder:

Marketing
Bilsalg
Kundeservice
Værksted
Reservedele
Regnskab
Administration

MARKETING

Autolines CRM-modul er et omfattende marketingværktøj, der er designet til at administrere de virksomhedsprocesser, der kan hjælpe med at øge kundetilfredsheden og forbedre salget. Det giver dig mulighed for at administrere kontakter, forespørgsler, transaktioner og marketingkampagner og indsamle oplysninger om kundetilfredshed (CSI-feedback).

Forstå dine kunder

  • Nem deling af vigtige informationer vha. én enkelt kunde- og bil-CRM-database.
  • Opnå bedre respons på dine kampagner ved at segmentere og målrette efter sammenlignelige kundetyper.
  • Analysér en kundes værdi for din virksomhed vha. enkle værktøjer.

Kommunikér effektivt med dine kunder

  • Gem og analysér informationer om eksisterende og potentielle kunder på en nem måde med "My Desktop" (Mit skrivebord) – din startside, som kan tilpasses dine ønsker
  • Administrér dine daglige aktiviteter effektivt, f.eks. kundekommunikation, aftaler, opgaver og opfølgninger, vha. "My Desktop" (Mit skrivebord).
  • Effektiv og målrettet kundekommunikation via kundens foretrukne metode - e-mail, brev, fax eller SMS.
  • Forbedring af indgående og udgående opkaldsrespons via den integrerede callcenter-løsning "Contact Management" (Kontaktadministration).
  • Nem administration af vigtige CRM-processer
  • Skab større kundeloyalitet og yderligere salg vha. automatiske opfølgningsfunktioner til aktiviteter som f.eks. påmindelser om bilsyn/service.
  • Administrér din CSI- og klagehåndteringsproces effektivt med den indbyggede funktionalitet.

Tilbage til toppen

BILSALG

  • Dette modul tilbyder en række værktøjer til håndtering af alle aspekter af bilsalg og lagerstyring og dækker fremvisning, salgsadministration, lagerkontrol og registrering af nye og brugte biler.
  • Få en bedre salgsproces
  • Administrér din organisations unikke salgsproces med det konfigurerbare fremvisningsmodul.
  • Konfigurér en bil, der passer præcist til kundens ønsker vha. data fra producenter, tredjepartsspecialister eller manuelt oprettede bilspecifikationer.
  • Gør kundernes købsoplevelse mere professionel med indlagte billeder og integreret video samt præsentationer og links til produktwebsteder.
  • Maksimér fortjenesten af hvert eneste salg
  • Overvåg og kontrollér bilrentabiliteten gennem hele salgsprocessen vha. fleksible administrative værktøjer til handelsoptimering.
  • Øg salget af biltilbehør med foruddefinerede links, der oprettes mellem en bil og det relaterede tilbehør.
  • Giv kunderne mulighed for at vælge mellem en række finansieringsløsninger, der alle styres af Autoline, herunder også lejeaftaler og leasing på kontrakt.
  • Maksimér rentabiliteten, og opnå større kundetilfredshed via nem optimering af finansieringstilbud.
  • Nem administration af bilsalg og -lager
  • Undgå genindtastningsfejl, og spar tid med administrative funktioner, der automatisk opdateres med biltransaktionsdata.
  • Se alle tilføjelser til bilregistreringerne via omfattende revisionssporrapporter.
  • Administrér vigtige lageropgaver, herunder lagerbevægelser, interne overflytninger, værdinedskrivninger og detaljerede analyser af udgifter og fortjeneste for den enkelte bil.

Tilbage til toppen

KUNDESERVICE

Det første skridt til at sikre kundetilfredsheden er at sørge for, at hver eneste kunde får en behagelig oplevelse, når de besøger eller ringer til kundeservice. En række omfattende værktøjer i Autoline hjælper med at strømline driften af din kundeservice, lige fra nem administration af reparationsordrer fra kundedisken og tildeling af lånebiler til fakturering af kunden via dennes foretrukne metode.

Forbered præcise reparationsordrer hver gang

  • Saml reparationsordrer vha. en kombination af reservedele, arbejdskraft, prislister, arbejde udført af 3. part og forbrugsstoffer.
  • Tilbyd dine kunder en bred vifte af serviceprissætningsløsninger vha. valgfrie kundekategorier, prisniveauer, rabatter og kontraktvilkår.
  • Giv hver enkelt kunde en detaljeret oversigt over de reparationer, der er udført på deres bil.
  • Administrér arbejde udført af tredjepart, som kan medtages på reparationsordren.

Tilbyd kunderne valget mellem flere forskellige faktureringsmuligheder

  • Giv kunderne et prislistelayout ved at gruppere relaterede reparationer sammen, f.eks. garanti- og servicekontrakter.
  • Øg effektiviteten ved at oprette separate fakturaer til varierende formål på den samme reparationsordre.
  • Analysér salgshistorikken for en hvilken som helst konto vha. automatisk registrerede informationer.
  • Se servicehistorik og påmindelsesinformation for hver konto via CRM-registreringen.

Effektiv administration af lånebiler

  • Skab større kundetilfredshed ved at bestille en lejebil samtidigt med servicebestillingen.
  • Nemt overblik over tilgængelige bestillingstider via en enkel og brugervenlig farvekodet kalender.
  • Undgå uventede udgifter ved at registrere vigtige oplysninger om bilafhentning og -aflevering, herunder antal kørte kilometer, brændstofniveau, skader og kørekortoplysninger.

Tilbage til toppen

VÆRKSTED

Intuitive værktøjer, der er designet til at hjælpe dit/dine værksted(er) med at skabe ekstra indtægt og øge rentabiliteten. Hjælper med til at sikre, at værkstedets kapacitet optimeres via den bedste fordeling af mekanikere og opgaver. Du kan se og bevare kontrollen over værkstedets aktiviteter i realtid og dermed sikre, at denne essentielle del af forretningen administreres effektivt.

Maksimér værkstedskapaciteten

  • Præcis beregning af kapaciteten vha. foruddefinerede skifteholdsmønstre, teams, færdigheder og effektivitetsniveauer.
  • Hurtig tidsbestilling af service- og reparationsarbejde, så du kan bruge mere tid på kunden.
  • Sørg for maksimal udnyttelse af de tilgængelige værkstedstimer vha. automatisk arbejdsfordeling.
  • Undgå at tildele job til fraværende mekanikere med den omfattende ferie-/fraværsplanlægningkalender.

Effektiv kontrol af mekanikerenes tid

  • Du registrerer ganske enkelt aktiviteten via en berøringsskærm, et tastatur eller en mobil enhed.
  • Nem overvågning og kontrol af al værkstedsaktivitet, status for reparationsordrer og uudnyttet kapacitet.
  • Nem identificering af manglende fremmøde eller forsinkede reparationer, da disse er farvekodede for nem identifikation.

Øg værkstedets præstation

  • Identificér yderligere haste- og standardarbejde vha. den fuldt integrerede løsning til biltilstandskontrol (VHC (Vehicle Health Tjek))
  • Træf velinformerede beslutninger om dine værkstedsaktiviteter via visuelle værktøjer til rapportering i realtid.
  • Vurder værkstedets præstation efter mekaniker, team eller sted vha. grafiske KPI-rapporter (Key Performance Indicator) om udnyttelsesgrad, effektivitet, produktivitet og arbejdsstyrkens restitueringshastighed.
  • Skab større kundetilfredshed ved at give kunderne øjeblikkelig besked via SMS om fuldførte reparationer.

Tilbage til toppen

RESERVEDELE

Øg produktiviteten vha. omfattende værktøjer til effektiv administration af salg af reservedele, lager og indkøb.

Optimer omsætningshastigheden

  • Nem lageradministration vha. en kombination af faktorer, herunder franchise-indikatorer, placeringer, produktgrupper, leverandører, genbestillingskategorier eller rabatkoder.
  • Kontrollér lagerniveauet ved nemt at få vist lagersituationen i realtid for hvert reservedelsnummer, herunder bestillinger, reservationer, leveringsinformationer og ledig lagertilgængelighed.
  • Reducér overflødig lagerbeholdning ved at bruge best practice-processer til lagerkontrol.
  • Brug altid de nyeste prisfiler med direkte grænseflader til alle større bilproducenter.
  • Effektiv administration af køb og salg af reservedele.
  • Nem håndtering af et omfattende udvalg af transaktionstyper, herunder valgfrie kunde- og bestillingskategorier, prisniveauer, rabatter, særlige kontrakter og flere typer valuta.
  • Undgå utilfredse kunder via stramme kontroller, der sikrer, at de rette priser anvendes til hver enkelt kunde- og transaktionstype.
  • Maksimér lagertilgængeligheden og -omsætningen ved at basere bestillingerne på realistiske efterspørgselsmønstre, idet hver enkelt salgstransaktion for reservedele kan analyseres.
  • Nem afgivelse af bestillinger.
  • Indsend og få kvittering på lagerbestillinger via direkte integration med bilproducentsystemer*.
  • Maksimér vilkårene for forhandlergruppens lagerindkøb vha. problemfrie interne lagerbestillings- og kvitteringsprocesser.
  • Nem administration af bestillingslevering og -distribution i forbindelse med større leveringer eller engrosindkøb.

*specifikke oplysninger om grænseflader for bestemte franchises er tilgængelige på anmodning.

Tilbage til toppen

REGNSKAB

  • Autoline understøtter regnskabskravene for alle forhandlere lige fra enkeltstående forhandlere til store organisationer med flere firmaer og valutatyper. Du kan nemt se den økonomiske situation for hele din forhandlervirksomhed, en afdeling eller et omkostningscenter vha. fleksible rapporteringsværktøjer.
  • Kontrollér din organisations økonomi.
  • Nem administration af kreditgrænser og betalingsvilkår på tværs af hele systemet.
  • Hold skarp kontrol med alle leverandørkøb ved at gemme, gennemse og kontrollere dem centralt.
  • Spar kostbar tid ved at scanne og godkende købsfakturaer elektronisk og udskrive checks og pengeoverførselsnoter direkte fra dit system.
  • Reducér udestående kredit vha. processtyrede kreditinddrivningsfunktioner og e-mail-erklæringer.
  • Nem kontrol af vigtige økonomiske informationer.
  • Se den økonomiske position for hele din forhandlervirksomhed, en afdeling eller et omkostningscenter vha. analyseværktøjer.
  • Det er nemt at gemme og gennemse fakturaer og erklæringer vha. omfattende værktøjer til dokumentadministration.
  • Kontrollér din virksomhed vha. et udvalg af detaljerede administrationskonti eller resuméer af disse.
  • Administrér avancerede regnskabskrav.
  • Sørg for, at skattereglerne overholdes, med fuld rapportering og skatteafstemningsfunktioner på skærmen.
  • Kontrollér interne udgifter ved at administrere alle faste aktiver i DMS.
  • Dækker en lang række virksomhedsmodeller, lige fra én eller flere juridiske enheder til komplekse opdelte firmaer eller grupper bestående af mange firmaer.
  • Administrér de komplekse regulerede regnskabskrav i bestemte lande.

Tilbage til toppen

ADMINISTRATION

Sørg for, at ledelsen kan træffe de rigtige beslutninger vha. en højtudviklet rapporteringsfunktionalitet. Autoline muliggør analyse af historikdata, giver omfattende visninger af fuldt opdaterede ledelsesinformationer og hjælper med præcis planlægning og prognose.

  • Spor og kontrollér din virksomheds daglige præstation via mere end hundrede umiddelbart tilgængelige ledelsesrapporter.
  • Sammenlign, analysér og rapportér om et omfattende udvalg af virksomhedsinformationer i realtid, og gør det på en måde, der passer til dine specifikke virksomhedsbehov vha. en effektiv ad-hoc-rapportoprettelsesfunktion.
  • Maksimér din salgsstyrkes effektivitet ved at bruge medarbejderaktivitetsrapporter, der registrerer håndterede forespørgsler, bestilte prøveture, afgivne tilbud og modtagne bestillinger.
  • Sørg for, at din virksomhed drives effektivt, også når du ikke er på kontoret, ved at bruge forhåndskonfigurerede rapporter, der kan sendes automatisk via e-mail til en mobil enhed.
  • Forudse og reager optimalt på ændringer i udbud og efterspørgsel af biler, reservedele og tjenester via omfattende værktøjer til planlægning og prognose.
Autoline

Behov for mere information?

Mere Information

Bestil en demonstration

Hent produktblad